آهنگهای پاپ کرهای جایگاه مهم و پرطرفداری در بین آهنگهای پاپ دارد. در این لیست پرطرفدارترین آهنگهای پاپ کرهای را معرفی کردهایم، لیستی که پلی لیست فوقالعادهای برای شما پاپ دوستان فراهم میکند:
۱. «لا ایلا» از B.I
«illa illa» – با عنوان haebyeon یا «ساحل» به زبان کرهای – از اولین لحظات خود بند قلب را میکشد: اوه، در انتهای آستینهای من یک ساحل است/ چون آبی که روی هر دو گونه جاری بود را پاک کردم. آواز میخواند. در این عنوان برای اولین آلبوم خود به عنوان یک هنرمند انفرادی (او در سال ۲۰۱۹ گروه پسرانه iKon را ترک کرد)، B.I اشعار دردناکی را میخواند که اشکهای او را با دریا مقایسه میکند.
در حالی که او بدون زحمت بین آواز خواندن و رپ در میان سازهای دلپذیر جابهجا میشود، این هنرمند با خطوط نافذی مانند «موجهایی که دور چشمهایم میچرخند دوباره از بین میروم» به تصاویر زنده میافزاید؛ و در حالی که تمرکز بر طبیعت بی حدوحصر اقیانوس در سواحل وسوسهانگیز است، استعاره B.I به همینجا ختم نمیشود. آن سوی آب، خشکی است و هنرمند در ابیات پایانی ترانه پیروزمندانه از اشک نریختن میخواند. او میگوید: اگرچه میدانم که فرو میریزد/ احتمالاً دوباره یک قلعه شنی خواهم ساخت. با وسعت و عمق احساساتی که او منتقل میکند، B.I. نشان میدهد که او به همان اندازه که یک ترانهسرا است، قصهگو نیز هست.
۲. «بامبی» از Baekhyun
اجازه ندهید ارجاع به «نورلند»، «تینکربل» و «پریان» شما را گول بزند: «بامبی» آهنگی برای کودکان نیست. آهنگ R&B از آخرین پروژه بکهیون خواننده EXO – که قبل از سربازی اخیر او منتشر شد – موضوعاتی را بررسی میکند که کمی بالغتر از میانگین داستانهای قبل از خواب شما هستند. با لیس زدن گیتار شیار، بکهیون از شخص خاصی که او را «بامبی» خود مینامد غر میزند. این هنرمند میخواند: «این یک شب عالی برای شماست.» آهنگ روان و حسی است، به خصوص وقتی صدای او به فالستو میرسد، اغوا کننده است.
وقتی بکهیون باران شب را توصیف میکند که «تمام شب تا صبح بر سر ما چکه میکند»، بازی با کلمات در عنوان آهنگ مشخص میشود. بم در زبان کرهای به معنی شب و بی به معنی باران است. همانقدر که «بامبی» به گوزن خیالی اشاره میکند، به مناظر زیبایی نیز اشاره دارد که بکهیون امیدوار است با یک عاشق وقت بگذراند.
۳. «زیبا زیبا» از ONF
«زیبا زیبا» برای ایجاد انرژی وقت نمیبرد. از ابتدای افتتاحیه، آهنگ ورود خود را با موتیف پررونق «prrrrum» و «pum’s» در ملودی زنده اعلام میکند. مقدمه حال و هوا را ایجاد میکند: آهنگ شش نفره ONF یک صدای نشاطآور است که باید موسیقی متن تمام صحبتهای پپ خودگردان باشد.
گروه در گروه کر بیدار میشوند، «من زیبا هستم، آن را بخوان» و به دنبال آن اظهاراتی در مورد درخشش مانند ستارههای درخشان؛ و پس از بیش از یک سال تعلیق امیدها و رویاها به دلیل همهگیری، چه کسی نمیخواهد به آیاتی درباره درست کردن نان تست برای خودمان بپیوندد؟ جدای از اشعار جوانکننده، وقتی اعضا موتیف را با صدایی ملایم و با صدایی ملایم در پسزمینه میخوانند، آهنگ شگفتانگیز صوتی را به همراه دارد. لحظهای برای نفس کشیدن قبل از شروع حرکت برای فینال پر روحیه مسیر است.
۴. «سطح بعدی» از aespa
اولین گوش دادن به «سطح بعدی» سوالات زیادی را ایجاد میکند: چرا به نظر میرسد که دو آهنگ در یک آهنگ وجود دارد؟ اشعاری مانند «Kwangya» و «Naevis» اصلاً به چه معناست؟ (به نظر میرسد که آنها واژگان خیالی SM Culture Universe هستند که چهار عضو aespa و آواتارهای مجازی آنها به آن تعلق دارند.) اما در نقطهای خاص، این افکار به عنوان کیفیت اعتیادآور این هیپهاپ در پس زمینه محو میشوند. مسیر رقص میگیرد. کر سرود آمیخته با انرژی تند و سریعی است، انرژی که شنونده را وادار میکند تا وقتی آهنگهای رپ با «من در سطح بعدی هستم» شروع به نواختن میکنند، هر قدم زدن آرام را به یک باند تخیلی تبدیل کند.
این آهنگ همچنین در ساختار آهنگ خود طراوت است. آهنگهای کیپاپ اغلب (اما نه همیشه) در ترکیببندیهای خود جای مشترکی از آیات، گروههای کر و پلها دارند. «سطح بعدی» با تغییرات سرعت میان آهنگ خود، یک تغییر غیرمنتظره اما خوشایند به ارمغان میآورد.
۵. «اوج حماسی» از روزاریو
دلیلی وجود دارد که “Rosario” توسط Epik High، CL و Zico در صدر لیست پخش پایان سال Spotify من قرار گرفت: واقعاً خوب است. همکاری حماسی برخی از تأثیرگذارترین صداهای پاپ، رپ و هیپهاپ کرهای به قدری چندوجهی است که میتوانید صد بار به آن گوش دهید و هر بار یک عبارت جدید برای چسبیدن پیدا کنید. در سطح ساختاری، یک ملودی پیچ در پیچ گیتار و ضرب آهنگ تلهای، محیطی عالی را برای فحاشی بیپایان ایجاد میکند.
سپس هر نوازنده یک حضور بینظیر و وحشیانه روی صحنه میآورد و جملاتی مانند «من راه را برای همه کسانی که راه را هموار میکنند هموار کردم» و «من یک اسطوره هستم و اینجا هستم تا بمانم» را به نمایش میگذارد. این یک بیانیه مأموریت، یک اخلاق، یک شیوه زندگی است – یک ادعای قاطعانه بر تسلط جهانی.
۶. «سینما» از CIX
تا به حال برای اولین بار صدای کر را میشنوید و فکر میکنید، «اوه نه، این برای مدتی تمام شخصیت من خواهد بود؟» وارد «سینما» توسط CIX شوید. در ماه فوریه، زمانی که همه چیز به خصوص بد بود، آهنگ رترو سینت پاپ، مرهم غمانگیزی بود برای درد از دست دادن تابستانی که بسیاری از ما حتی متوجه نبودیم که از آنجا گذشته است.
علیرغم اینکه گروه تازهکار گروه رپ با استعدادی دارد، «سینما» کاملاً به مهارت آوازی گروه پنج نفری متمایل است، با هارمونیهای شیرین و مطبوع آنها، آیات را به پلهایی در هم میآمیزد و به گروههای کر (بهطور دردناکی جذاب) میآمیزد. ده ماه از انتشار آن میگذرد، اگر بتوانید بدون اینکه نیمخوانی برای خودتان «سینما سینما سینماآآآآ» را بگذرانید، آنوقت از من قویتر هستید.
۷. «برچسب» از NCT 127
به نظر میرسد موسیقی NCT 127 در فضایی محدود اتفاق میافتد، مانند رویایی که کپی کربنی از واقعیت است – با این حال نمیتوانید بفهمید که چرا آینه تار است یا صفحه کلید تلفنتان خالی است. تجربهگرایی در ذات آنها آغشته است، یک موهبت صوتی که هم درخشان و هممرزی است.
در آن سناریو، «استیکر» به عنوان یکی از قطبیترین تولیدات آنها وارد میشود. NCT 127 با یک ساز که بر روی فلوت سوراخدار ریشه دارد و رقصی در حالت مستی بین باس و پیانو، از فضایی ناامیدکننده عبور میکند. چیزی که این آهنگ را لنگر میآورد اجرای آوازی عالی است، هر یک از اعضا ملودی را به هر کجا که بخواهند از طریق غرغرها و انحرافات شعلهور هدایت میکنند. این یک مسیر چند بعدی است که با گذشت زمان از هم باز میشود، و هنگامی که به عجیبی آن نزدیک شوید، «مانند یک برچسب، برچسب، برچسب» به گوش شما میچسبد.
۸. «راک با تو» از SEVENTEEN
SEVENTEEN دوباره به آن بازگشته است با یک بوپ تایید شده دیگر. این گروه ۱۳ نفره با رکورد موفقیتآمیز غریبه نبوده است. این جادوی این گروه است: آنها هر بار بهتر میشوند. آنها چرخ را اختراع کردند و سپس با هر انتشار دوباره به اختراع آن ادامه میدهند و در نتیجه پنج آلبوم گذشته آنها «میلیون فروش» بود.
بیدلیل از آنها به عنوان بچههای تئاتر کی پاپ یاد نمیشود. SEVENTEEN میتواند با هر محیطی ترکیب شود و یک عدد نمایشی را به نمایش بگذارد.
این آهنگ، در سطح سطحی، ممکن است یادآور آهنگ ۲۰۱۹ آنها “Hit” باشد، اما این بار چیزی متفاوت است. اشعار “I wantna rock with you” ادای احترام به بک ترک، پر از گیتارهای الکتریک سبک هارد راک، درامهای سنگین و خط بیس برجسته است، در حالی که آواز آنها ملایم، پاپ مانند و سرگرمکننده است.
این ناهماهنگی – و بسیار دلپذیر – ایجاد میکند زیرا این دو عنصر با هم ترکیب میشوند تا یک ضربه ایجاد کنند.
۹. «باتر» از BTS
دومین تکآهنگ انگلیسی BTS بعد از «Dynamite» در سال ۲۰۲۰، همگی اشعار شیک و جذابی دارد.
با یک دوره پرفروش که شامل ۱۰ هفته در صدر جدول ۱۰۰ آهنگ داغ بیلبورد بود، یک ریمیکس فوقالعاده با حضور مگان تی استالیون و یک رکورد شکسته برای اولین بار در یوتیوب، به سختی میتوان تاثیری که «باتر» در سال ۲۰۲۱ داشت را اغراق کرد.
جدا از رکوردها و نمودارها، «باتر»، «حال و هوای مناسبی» دارد، زیرا شوگا روی پل آهنگ رپ میکند. این آهنگ که توسط یک باس پرنور و ضربآهنگ ساده درام هدایت میشود، از شعرهایش به یک گروه کر پر از سنتز تبدیل میشود که سروتونین خالص است.
همانطور که Callie Ahlgrim گزارشگر موسیقی Insider نوشت، در حالی که این آهنگ از نامزدی جایزه بهترین رکورد سال در گرمی ۲۰۲۲ کنار گذاشته شد، اما این چیزی از موفقیت عظیم و یا شیار آن کم نمیکند. «باتر» محدودیتهای سرگرمی خود را جابجا کرد.
۱۰. «LILAC» از IU
«LILAC» متعالی است. «LILAC» که با آوازهای سر به فلک کشیده، نفسگیر و احساسی IU تثبیت شده است، داستان یک پایان عالی را روایت میکند – یکی در میان گلبرگهای گل، گرده گل و اولین نفسهای بهار.
در حالی که میتوان «LILAC» را در مورد جدایی عاشقانه خواند، IU (که نام اصلی او لی جی یون است) طبق ترجمههای سومپی به کره جنوبی گفت که مفهوم آلبوم هم تبریک و هم خداحافظی است – به ویژه خداحافظی با ۲۰ سالگی خود را که به عنوان خواننده در معرض دید عموم گذراند.
جای دادن این معنای گستردهتر بر روی این مسیر کار دشواری نیست، زیرا IU در مورد پایانی تلخ و یک شروع جدید و شکوفا میخواند.
کمربندهای IU «چقدر باشکوه است»، این آهنگ را به یک پس کر سر به فلک کشیده با سیم، گیتار خوشتیپ و در پایان یک ساکسیفون ریفینگ میبرد. حق با آن خانم است.